25-02-2022

Jak zaprojektować skuteczną kampanię display?

Display to jedna z najstarszych i najpopularniejszych form reklamy online. Graficzne bannery , statyczne lub animowane wyświetlają się w różnych miejscach na stronach internetowych.

Gdy szukasz odpowiedzi na pytanie:

 “Jak zaprojektować skuteczną kampanię display?”. 

Przejrzyj poniższe pytania.

  1. Czym jest CTA?
  2. Banner animowany czy statyczny?
  3. Jakie są formaty graficzne?
  4. Reklamy Googla czyli CTA
Marcin FIlipowicz - dane kontaktowe

Czym jest CTA?

Aby taka kampanie była skuteczna bannery muszą spełnić kilka podstawowych warunków: muszą być czytelne, powinny w atrakcyjny sposób pokazywać nasz produkt w połączeniu z przyciągającym uwagę hasłem reklamowym. Na bannerze powinno się znaleźć logo firmy i, co bardzo ważne, tzw. “call to action” CTA czyli przycisk zachęcający do interakcji i przejścia na stronę firmy/produktu np. “sprawdź” czy “dowiedz się więcej”.

Baner animowany czy statyczny? 

Oczywiście z naszego punktu widzenia bardziej efektowny jest banner animowany. Mamy tutaj co najmniej dwa rozwiązania. Może być to zwykły plik typu GIF – ma on swoje ograniczenia. Gdy jest zbyt skomplikowany zwiększa się jego rozmiar. Zwykle możliwe są trzy stopnie animacji. Dodanie kolejnych przekroczy dedykowany rozmiar 500 kB. Drugi popularny format animacji to HTML 5. To język znaczników wykorzystywany do tworzenia stron www. Umożliwia również tworzyć efektowne animacje. Zarówno jeden jak i drugi wykonacie w naszej agencji ID Advertising. Jednak często badania pokazują, że bannery statyczne są bardziej efektywne.

Jakie są formaty graficzne?

Rozmiar banneru określany jest w pixelach czyli PX. Odpowiednik milimetra w materiałach drukarskich. Pamiętaj, że zawsze na początku podajemy szerokość a potem wysokość formatu. Są pionowe, poziome lub proporcjami zbliżone do kwadratu. Najbardziej popularne formaty to 120×600 px, 300×250 px, 300×600 px. Do dyspozycji 3 rodzaje plików: png, gif lub jpg.

A co z reklamami Googla czyli GDN?

Google Ads to najpopularniejsza platforma docierająca do nawet 90% użytkowników internetu na całym świecie czyli 3 mld potencjalnych odbiorców! Ma to miejsce dzięki ich szerokiej sieci. To nie tylko znana wyszukiwarka ale i YouTube czy karty Discovery na smartfonach. 

Tu mamy do dyspozycji:

Elastyczne reklamy displayowe

Czyli google sam zrobi za nas prace. Dostarcz zdjęcia, teksty logo i reklamy będą dostosowane do miejsca gdzie się pokażą.

 Przygotowane reklamy graficzne

Sformatowane, gotowe reklamy w formacie bannerów, które przygotujesz w naszej agencji.

Podstawowe zestaw 6 formatów do Adwords:

– kwadratowe i prostokątne: 300 x 250 px banner środkowy, 336 x 280 px – duży prostokąt

– wieżowce: 160 x 600 px

– długi banner: 468 x 60 px banner ora 728 x 90 px

– urządzenia mobilne 320 x 100 px

Formaty regionalne – Polska

750 x 200 px – podwójny billboard

Animacja max 30 sec – musi zatrzymać się po 1 pętli. Maksymalnie 5 klatek na sek.

Formaty reklam typu Discovery

Do dyspozycji pojedyńcze reklamy lub reklamy typu karuzela – maksymalnie z 10 kart. Podajemy:

– nagłówek, tekst reklamy (maks. 90 znaków)  i obraz w proporcjach 1:1 (zakres od 300 x 300 px do 1 200 x 1200 px), 1,91:1(600 x 314 px do 1200 x 628 px) i 4:5 (480 x 600 px preferowany 90 x 1200 px)

– nazwa firmy – 25 znaków lub mniej

– logo w w kwadracie 1:1 i rozmiarze maksymalnie 1200 x 1200 px, a najmniejszy rozmiar to 128 x 128 px. Najlepszy format loga przeźroczysty PNG